Høringssvar vedrørende tilbudsindhentning af vask af privat tøj

Dato: 27. april 2018
J.nr.: Sagsnr.: 18/2188

RESUMÉ:
Ved mail af 25. april 2018 har Ældrerådet fra Sundhed og Omsorg modtaget følgende materiale i høring:
Udbudsmateriale
· Udbudsbetingelser
· Bilag: Udkast til Rammeaftale
o Rammeaftalebilag 1: Kravsspecifikation
o Rammeaftalebilag 2: Tilbudsliste

Ældrerådets bemærkninger:
Som formand for ældrerådet og især som pårørende til en beboer på Enggården har jeg med interesse læst det tilsendte udbudsmateriale.

I kravspecifikationen har jeg hæftet mig ved afsnittet:
Statistik over leverancer:
Mindstekrav:
Tilbudsgiver skal hver uge for den enkelte borger registrere det tøj, der indleveres til og tilbageleveres fra vask. Personalet skal kunne tjekke det ind- og tilbageleverede tøj. Det kan ske ad elektronisk vej, ved at der for hver tilbagelevering medfølger lister over indleveret og tilbageleveret tøj fordelt på hver boger eller ved personalets henvendelse til tilbudsgiver.

Det er her uklart på hvilken måde beboeren/personalet på forhånd har registreret det, der indleveres til vask.
Der er således ikke indbygget en sikkerhed for, at det vaskeriet registrerer som modtaget, også rent faktisk er det der er indleveret.
Når en beboer indleverer nyindkøbt – og dermed umærket – tøj til vask, bør der ske en særskilt registrering af dette ved indleveringen. Dette er ikke beskrevet.
Med det beskrevne system kan personalet alene tjekke, at det tilbageleverede tøj svarer til det der er beskrevet på følgesedlen.

Jeg er opmærksom på, at ovennævnte bemærkninger også berører interne forretningsgange på Enggården, som i givet fald bør være afklaret inden kravspecifikationen færdigformuleres.
Da jeg også er medlem af BOP på Enggården, stiller jeg mig gerne til rådighed.

Ældrerådet i Dragør
prv
Leif Ingersholm

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *